|
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela matematyki na stopień nauczyciela dyplomowanego
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 8159 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Przedstawiam Państwu plan rozwoju zawodowego nauczyciela matematyki na stopień nauczyciela dyplomowanego mgr Anna Wnęk
nauczyciel matematyki ZESPÓŁ SZKÓŁ Publiczne Gimnazjum Łęki Górne PLAN ROZWOJU
ZAWODOWEGO OD 1 WRZEŚNIA 2006 R. DO 31 MAJA 2009 R. NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
Czynności organizacyjne
LP |
CEL
|
ZADANIE |
FORMY /METODY REALIZACJI |
DOWODY
|
TERMIN |
1.
|
Doskonalenie umiejętności planowania swojej pracy
|
¨ Opracowanie planu rozwoju zawodowego oraz poznanie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego
|
¨ Wyszukiwanie i analiza przepisów prawa oświatowego oraz informacji dotyczących awansu zawodowego (korzystanie ze stron internetowych www.men.waw.pl, www.codn.edu.pl, www.eduseek.ids.pl , www.ko.rzeszow.pl oraz innych) ¨ Udział w szkoleniu dla nauczycieli stażystów i opiekunów stażu. ¨ Śledzenie aktów prawnych wnoszących poprawki do ustawy dotyczącej awansu zawodowego.
|
¨ Poprawnie sformułowany plan rozwoju zawodowego ¨ Zaświadczenie
|
VIII / IX 2006r.
|
|
¨ Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
|
¨ Gromadzenie dokumentów potwierdzających realizację planu rozwoju
|
¨ Potwierdzenia, zaświadczenia, opracowane materiały
|
cały okres stażu
|
|
¨ Przygotowanie projektu sprawozdania
|
¨ Opis, relacja z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju
|
¨ Opracowane sprawozdanie
|
Po odbyciu stażu
|
2.
|
Wstępna ocena własnych umiejętności, poziomu dydaktycznego, intelektualnego
|
¨ Analiza własnych kompetencji ¨ Złożenie podania o rozpoczęcie stażu i zaplanowanie zadań do realizacji w okresie stażu
|
¨ Wniosek o rozpoczęcie stażu ¨ Dobór zadań adekwatnych do potrzeb szkoły i środowiska
|
¨ Plan rozwoju zawodowego
|
VIII / IX 2006 r.
| Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§ 8 ust.1 pkt 1 Rozporządzenia)
LP |
ZADANIE |
FORMY /METODY REALIZACJI |
DOWODY REALIZACJI
|
TERMIN |
1.
|
¨ Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym.
|
¨ Uczestnictwo w szkoleniowych posiedzeniach rady pedagogicznej ¨ Obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli ¨ Współpraca ze szkolnym pedagogiem.
|
¨ Zapis w protokole
|
cały okres stażu
|
2.
|
¨ Dokonanie analizy wyników sprawdzianu po kl VI i egzaminu gimnazjalnego
|
¨ Opracowanie wyników egzaminu i sprawdzianu i przedstawienie innym nauczycielom ¨ Określenie mocnych i słabych stron, wyciągnięcie wniosków do dalszej pracy
|
¨ Opracowane dokumenty ¨ Plan zajęć wyrównawczych
|
Czerwiec 2007 r, 2008 r
|
3. .
|
¨ Wykorzystanie techniki komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej ¨ Wzbogacenie warsztatu pracy poprzez zbieranie i tworzenie prac klasowych, testów i innych pomocy dydaktycznych
|
¨ Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, Internetu, encyklopedii multimedialnych ¨ Przeprowadzenie lekcji matematyki z wykorzystaniem komputera ¨ Zbieranie i tworzenie pomocy dydaktycznych do nauczania matematyki ¨ Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej podczas przygotowania różnych materiałów. ¨ Założenie własnej strony internetowej i publikacja opracowanych dokumentów w ramach odbywanego stażu, opiekuna Spółdzielni Uczniowskiej i Klubu Europejczyka.
|
¨ Opracowana dokumentacja ¨ Konspekty lekcji
|
cały okres stażu w miarę potrzeb i możliwości
|
4.
|
¨ Aranżacja sali do nauki przedmiotu sztuka
|
¨ Opieka nad salą ¨ Wystrój ogólny klasy: gazetki, zakup kwiatów oraz doniczek, wykonanie zasłon itp. ¨ Wykonanie pomocy naukowych, tablic do nauki muzyki
|
¨ Wykonana dekoracja
|
2007 rok
| Realizowanie zadań służących podniesieniu pracy szkoły (§ 8 ust.1 pkt 2 Rozporządzenia)
LP |
CEL
|
ZADANIE |
FORMY /METODY REALIZACJI |
|
TERMIN |
5. .
|
Wdrażanie programu nauczania z matematyki dla ucznia z upośledzeniem w stopniu lekkim
|
¨ Prowadzenie zajęć i przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim
|
¨ Opracowanie planów dydaktycznych zgodnych z podstawą programową
|
¨ Opracowany program
|
IX 2006 r. – V 2009 r.
|
6.
|
Podniesienie jakości swojej pracy zawodowej i rozwijanie umiejętności pracy w grupie
|
¨ Nauczanie metodami aktywnymi, m. in. prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej
|
¨ Praca na lekcji
|
¨ Konspekt lekcji
|
na bieżąco
|
|
|
¨ Indywidualizowanie nauczania
|
¨ Praca z uczniem zdolnym (przygotowanie do konkursów) ¨ Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych ¨ Opracowanie planu pracy zajęć wyrównawczych o profilu matematyczno- przyrodniczym
|
¨ Opracowane dokumenty
|
na bieżąco
|
7.
|
Aktywna realizacja zadań wychowawczych
|
¨ Opracowanie programu wychowawczego dla klas 1 – 3 gimnazjum ¨ Wdrażanie do realizacji programu wychowawczego szkoły ¨ Współpraca z pedagogiem, psychologiem szkolnym
|
¨ Realizacja zadań wypływających z programu wychowawczego i profilaktycznego szkoły ¨ Zachęcanie młodzieży do udziału w uroczystościach oraz imprezach szkolnym i lokalnych ¨ Zapraszanie pedagoga na lekcje wychowawcze
|
¨ Zapisy w dzienniku
|
na bieżąco
|
8.
|
Promocja szkoły w środowisku
|
¨ Współpraca przy organizacji pikniku rodzinnego i innych imprez z udziałem rodziców. ¨ Organizacja Dni Europy
|
¨ Przygotowanie zespołu tanecznego i śpiewającego ¨ współpraca przy opracowaniu muzyki do uroczystości szkolnych ¨ organizacja wraz z Klubem Europejczyka Dnia Wiosny w Europie
|
¨ zapis w kronice szkoły ¨ zgłoszenie szkoły do Spring Day In Europe i uzyskany certyfikat
|
Okres stażu
| Pogłębianie wiedzy i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego – z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż. (§ 8 ust.1 pkt 3 Rozporządzenia)
LP |
CEL
|
ZADANIE |
FORMY /METODY REALIZACJI |
|
TERMIN |
9.
|
Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych
|
¨ Wzbogacanie warsztatu pracy
¨ Udział w formach doskonalenia zawodowego nauczycieli adekwatnie do potrzeb własnych i szkoły
|
¨ studiowanie czasopism i literatury fachowej, poradników metodycznych z dziedziny matematyki i pedagogiki ¨ systematyczne śledzenie stron o tematyce matematycznej a także muzycznej
¨ udział w szkoleniu …………
|
¨ notatki
¨ zaświadczenie
|
Okres stażu
2006 r.
|
10.
|
|
¨ Opieka nad nauczycielem stażystą
|
¨ Zawarcie kontraktu ¨ .Pomoc przy napisaniu planu rozwoju zawodowego. ¨ Systematyczne konsultacje z nauczycielem stażystą ¨ Prowadzenie zajęć otwartych oraz hospitowanie zajęć nauczyciela stażysty. ¨ Analiza i omawianie wniosków pohospitacyjnych. ¨ Sporządzenie projektu oceny dorobku zawodowego nauczyciela stażysty.
|
Kontrakt, harmonogram spotkaś, gromadzone konspekty, scenariusze zajęć, projekt oceny.
|
Rok szkolny 2006/07
|
|
|
¨ Praca opiekuna sklepiku szkolnego.
|
¨ Opracowanie i wdrażanie programu – „Wprowadzamy zdrową żywność” ¨ Udział w akcjach ekologicznych, uświadamianie uczniom konieczności segregacji śmieci ¨ Opracowanie i wdrażanie programu „Dbam o środowisko „
|
¨ Plan pracy SU ¨ Opracowane programy ¨ Sprawozdania ze zrealizowanych projektów
|
Na bieżąco
| .............................................................. podpis nauczyciela Zatwierdzam do realizacji:
.................................................................. .......................................................................... miejscowość i data podpis i pieczęć dyrektora szkoły |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|